Co rozhoduje při výběru řasenky? – Tvar kartáčku
Řasence se
věnují výzkumníci a designeři těchto kosmetických firem, na trh
uvádějí neustále nové převratné technologické řešení kartáčku
i vitaminy a dalšími složkami nově obohacené složení řasenky.
Kosmetické firmy se předhánějí v inovaci kartáčků a jednoduchosti
nanesení, které by jedním tahem měly vykouzlit dokonalý pohled. Z reklam
na nás útočí modelky, jejichž řasy dosahují astronomické délky
i objemu. Věříte ale reklamním sdělením o řasenkách?
Nebudeme
vám nic nalhávat, cílem reklamního spotu je nalákat na co největší
prodej výrobku. A modelky na nás z reklam často mrkají přes vějířky
nalepených umělých řas. Vždyť nikdo není dokonalý, ani modelky ne! Proto
se raději pro řasenku rozhodujte podle toho, zda vám vyhovuje kartáček,
barvicí hmota a podle toho, jak dobrou máte s kosmetickou značkou
zkušenost. Zatímco některé ženy nedají dopustit na nadměrné množství
štětinek, jiné volí pouze gumový kartáček s kratšími štětinkami.
Řasenka a kartáček
Řasenku často vybíráme podle kartáčku,
jehož tvar má za cíl vykouzlit požadovaný efekt. Přejeme si řasy
prodloužit, natočit, nebo jen jemně zdůraznit? Tvar kartáčku je buď
rovný, nebo zahnutý. Vybrat si můžeme silnější kartáček s hustými
štětinami, které mohou být i v různých délkách a několika vrstvách
pro větší objem či tenčí kartáček pro zdůraznění délky řas nebo
hřebínkový kartáček, jež se ale nesetkal s pozitivním ohlasem. Řasy
tolik neoddělí, jak by se zdálo, a může je i slepit do nevzhledných
chuchvalců. Průlomovou technologickou novinkou poslední doby je gumový
kartáček, který řasy úžasně oddělí, prodlouží a zdůrazní, aniž by
je slepil, jako se tomu často děje u kartáčku s umělohmotným hřebínkem
nebo štětinkami. Řasenka a barvicí hmota řasenky
Při výběru
řasenky klademe důraz také na kvalitu barvicí hmoty. Hmota řasenky nesmí
být příliš hustá, natož aby se v ní tvořily žmolky. Nejoblíbenější
barvou je bezesporu klasická černá. Působí přirozeně a řasy nejvíce
zdůrazní. Pro speciální příležitost můžeme použít efektně
vypadající zelenou, modrou nebo fialovou. Po hnědé naopak šáhnou
blondýnky nebo rusovlásky, které si přejí řasy jen jemně zdůraznit do
přirozeného looku. Jak na vysychání řasenky?
Rozčiluje vás
neustále vysychající řasenka? Nebojte se do ní nalít několik kapek
mléka. Barvící hmota se uvolní a vy můžete svoji oblíbenou řasenku
používat další týdny. Doporučujeme také nádobku na řasenku nenechávat
otevřenou ani s kartáčkem v nádobce příliš násilně nekvedlat, aby se
dovnitř dostalo co nejméně vzduchu, řasenka nevysychala a vydržela nám co
nejdéle. Řasenka – základ make-upu každé ženy!
Když se
zeptáte ženy, bez kterého líčidla by se neobešla, ve většině případů
vám odpoví: bez řasenky. Je to tak, že řasenka je základem denního
i slavnostního večerního líčení a její kouzlo objevily slečny na
středních školách i profesionální vizážisté a modelky při reklamním
focení. Řasenka je často patří také mezi základní výbavu ženiny
kabelky – kromě peněženky, mobilního telefonu, klíčů, zrcátka, lesku
na rty, pudru samozřejmě nechybí ani řasenka. Jak si ale vybrat správný
typ a značku právě pro vás? Typy řasenek
Řasenky v zásadě
dělíme na dva typy – voděodolné a nevoděodolné. Většina žen má ve
své make-up výbavě oba dva typy. Po voděodolné řasence šaháme ve chvíli
dovolených, ať již letních nebo zimních. Vždyť i při vodních
hrátkách nebo času strávených s lyžemi nebo snowboardem na svahu chceme
vypadat neodolatelně a rozmazaná řasenka by nám na půvabu jistě
nepřidala. Pro běžné líčení voděodolnou řasenku nedoporučujeme,
jelikož její odlíčení je náročnější než obyčejná řasenka, trvá
déle a je nutné použít speciální odličovače na voděodolný make-up.
Kde se vzala řasenka?
Ještě v 19. století používaly ženy pro
zvýraznění svých řas obyčejný navlhčený uhlík, díky kterému
nanášely černou barvu na řasy. Moderní řasenku tak, jak ji známe dnes
s kartáčkem na nanášení barvy, přinesl ženám v roce 1834 Eugen
Rimmel. Je vám to jméno povědomé? No samozřejmě! Eugen Rimmel prodával
nejrůznější kosmetické přípravky, časem se z něj stal vrchni dodavatel
kosmetiky pro anglickou královnu. Svůj průlomový vynález pro ženské
líčení pojmenoval po sobě – Rimmel – a v mnoha zemích světa se stal
Rimmel synonymem pro řasenky, které si ženy přejmenovaly na „rimelky“.
Řasenky značky Rimmel používají ženy dodnes, patří mezi
nejprodávanější a cenově dostupné. Tváří této značky se stala
britská módní ikona Kate Moss. Dnes řasenka nechybí v nabídce
kosmetických výrobků žádné kosmetické firmy.