Časté dotazy

Zákaznický účet a nakupování

  1. Zapomněl jsem heslo, jak ho získám zpět?
  2. Obtěžují mě newslettery, jak je můžu zrušit?
  3. Jak uplatnit slevu z e-mailu?
  4. Jak poznám, že je zboží skutečně skladem?
  5. Včera jsem udělala objednávku, kdy mi zboží dorazí?

Reklamace a odstoupení od smlouvy

  1. Odeslal jsem balík s reklamovaným/ vráceným zbožím, které jste už převzali. Kdy mi vrátíte peníze?
  2. Pokud vracím zboží v zákonné čtrnáctidenní lhůtě, proplatíte mi poštovné?
  3. Můžu poslat vrácené zboží přes Zásilkovnu?
  4. Jaké jsou podmínky pro vrácení dioptrických brýlí?
  5. Jaké jsou podmínky pro vrácení slunečních brýlí?

Dioptrické brýle

  1. Jak nejrychleji vyhledám konkrétní typ brýlí?
  2. Z jakého materiálu jsou vyrobené brýlové čočky?
  3. Co je index lomu a proč jsou na výběr čočky se 4 hodnotami indexu lomu?
  4. Jaké povrchové úpravy jsou na brýlových čočkách a kolik stojí?
  5. Jak můžu ještě vylepšit své brýlové čočky?
  6. Jak funguje filtr modrého světla?
  7. Co jsou samozabarvovací brýlové čočky?
  8. Mohu si objednat brýlové čočky korigující astigmatismus?
  9. Co mám dělat, když u brýlových čoček nepotřebuji osu ani cylindr?
  10. Je možné přebrousit brýlové čočky ze starých brýlí, které jsem si už koupil/-a a dát je do nových obrub?
  11. Mohu si objednat hotové počítačové brýle proti modrému světlu, nebo musím filtr modrého světla přidat k objednávce běžných brýlí?
  12. Mohu použít předpis na kontaktní čočky k objednání brýlí?
  13. Už jsem si objednal/-a dioptrické brýle a myslím, že jsem udělal/-a chybu. Jak mám postupovat?
  14. Co je to PD a jak zjistím tuto hodnotu?
  15. Jak a proč nahrát do mého účtu předpis od očního lékaře?
  16. Je možné si objednat pouze brýlové čočky (bez obrub)?
  17. Mohu si objednat pouze obruby a používat je jako módní doplněk?
  18. Mohu vám poslat své obruby a nechat si do nich zasadit nové dioptrické čočky?

Sluneční brýle

  1. Mají všechny sluneční brýle UV filtr a jaký je stupeň UV ochrany?
  2. Jaký je rozdíl mezi zrcadlovými a polarizačními brýlemi?

Kontaktní čočky

  1. Chci vyzkoušet kontaktní čočky, ale nevím, jak na to?
  2. Krabička obsahuje 6 kusů čoček. Jedná se o 6 párů nebo 6 jednotlivých kusů?
  3. Jaký je rozdíl mezi pravou a levou kontaktní čočkou? Jak si mám zakoupit čočky, když mám na každém oku stejnou dioptrii?
  4. Co znamená zakřivení (BC) a průměr (DIA)?
  5. Jak je možné, že mám u brýlí jiné dioptrie než u čoček?
  6. Je těžké kontaktní čočky nasadit a vyjmout?
  7. Jakou péči vyžadují kontaktní čočky?
  8. Mohu spát s nasazenými kontaktními čočkami?
  9. Mohu kapat oční kapky na nasazené kontaktní čočky?
  10. Jak poznám, že je kontaktní čočka ve správné poloze a není obrácená naruby?
  11. Nosím čočky už 10 let, je možné, že dlouhodobé nošení čoček může mít negativní vliv na oči?
  12. Mohu se s kontaktními čočkami sprchovat, chodit do bazénu, sauny?
  13. Mají barevné čočky vliv na zrak?
  14. Co znamená N a D parametr u multifokálních čoček?
  15. Můžu si určit dominantní a nedominantní oko sám?
  16. Musím nasadit torickou (astigmatickou) čočku ve správné poloze? Je tam nějaká značka?

Zpět na začátek

Zákaznický účet a nakupování

V této části naleznete nejčastější otázky a odpovědi týkající se zákaznického účtu.

1. Zapomněl jsem heslo, jak ho získám zpět?

V přihlašovacím okně v pravém dolním rohu jednoduše kliknete na text "Zapomněli jste heslo?". Zobrazí se vám stránka s polem, kam napíšete svou e-mailovou adresu, kterou máte v našem e-shopu zaregistrovanou a kliknete na tlačítko "Zašlete mi heslo". Do e-mailu vám bude obratem odeslán odkaz, pomocí kterého si jednoduše heslo obnovíte.
V případě, že se e-mail neobjeví ve složce s hlavní poštou, zkontrolujte prosím složku se spamy. V e-mailu pak už stačí kliknout na tlačítko "Obnovit heslo", napsat nové heslo a je to. V případě komplikací prosím kontujte zákaznický servis.

2. Obtěžují mě newslettery, jak je můžu zrušit?

V každém newsletter e-mailu je v dolní části místo, kde se můžete z odběru newsletteru sami odhlásit. E-maily s upozorněním na probíhající slevy vám přestanou chodit, ale o reminder s informací, že vám dochází oblíbené čočky nepřijdete.

3. Jak uplatnit slevu z e-mailu?

Jestliže vás zaujala sleva z e-mailového newsletteru, pak stačí kliknout na jakýkoli odkaz v daném e-mailu. Sleva se automaticky načte do nákupního košíku.
Pozor - pokud se jedná např. o dlouhodobě zlevněné zboží systém slevu vyhodnotí a v košíku započítá tu vyšší.

4. Jak poznám, že je zboží skutečně skladem?

Skladovost zboží je vždy uvedena u daného produktu současně s informací, kdy zboží odešleme. V případě kontaktních čoček je nutné zadat požadované parametry. Poté se vedle zadaných parametrů objeví informace, kdy zboží odešleme.

5. Včera jsem udělala objednávku, kdy mi zboží dorazí?

Odpověď na tuto otázku je relevantní. Záleží na druhu zboží, jeho skladovosti, formě úhrady, volby dopravce, den uskutečnění objednávky, ale svou roli může hrát i roční období či dopravní situace.
Pokud se jedná o zboží, které máme skladem a objednávka je udělána a zaplacena ihned kartou nebo na dobírku cca do 14. hodin, pak je objednávka běžně doručována následující pracovní den.
Pokud se jedná o brýle se zábrusem, máme na doručení 2-9 pracovních dnů od zaplacení objednávky.
Pokud máte kombinovanou oční vadu nebo neobvyklé parametry, může se stát, že čočky budeme muset objednat u výrobce. Vyřízení a doručení takové objednávky pak může trvat i pár týdnů.

Zpět na začátek

Reklamace a odstoupení od smlouvy

Sekce věnovaná otázkám ohledně vrácení zboží v rámci reklamace či odstoupení od kupní smlouvy v zákonné lhůtě.

6. Odeslal jsem balík s reklamovaným/ vráceným zbožím, které jste už převzali. Kdy mi vrátíte peníze?

Reklamace či vrácení zboží je systémový proces, který vyžaduje určitou pozornost. Bohužel není v našich silách vyřídit reklamaci/vrácení zboží bezprostředně po přijetí zásilky. Daný požadavek je nutné zaevidovat, posoudit a následně vyhodnotit. Např. u reklamace čoček je nutné čočky poslat na odborné posouzení výrobci. Z tohoto důvodu máme na vyřízení reklamace 30denní lhůtu. O každé změně stavu vašeho požadavku informujeme zákazníka e-mailem, nebo změnou statusu v zákaznickém účtu.

7. Pokud vracím zboží v zákonné čtrnáctidenní lhůtě, proplatíte mi poštovné?

Bohužel ne. V případě odstoupení od smlouvy nevzniká nárok na proplacení poštovného. Pokud však pošlete zboží zpět přes Zásilkovnu se specifickým kódem, pak za poštovné nezaplatíte nic.

8. Můžu poslat vrácené zboží přes Zásilkovnu?

Vrátit zboží přes Zásilkovnu lze pouze s kódem. Při založení požadavku vrácení zboží či reklamace přes zákaznický účet vám přijde e-mail s pokyny, kde bude uveden unikátní kód, který jednoduše nahlásíte na pobočce Zásilkovny. Jinou spolupráci se Zásilkovnou neakceptujeme.

9. Jaké jsou podmínky pro vrácení dioptrických brýlí?

Vždy nejprve, prosím, kontaktujte zákaznický servis. Dioptrické brýle spadají do segmentu zboží upraveného na přání. Takové zboží se řídí dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku. V takovém případě, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání. Z tohoto důvodu právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit na kompletní brýle, ale pouze na obruby. Na zabroušená skla na míru se odstoupení od smlouvy nevztahuje.

10. Jaké jsou podmínky pro vrácení slunečních brýlí?

V případě, že vám sluneční brýle nesedí, máte právo odstoupit od smlouvy. Brýle však musejí být kompletní a ve stejném stavu, jako jste je převzal/a (např. pouzdro, hadřík, brýle, visačky, samolepky atp.). Brýle důkladně zabalte do pevné krabice, aby během přepravy nedošlo k poškození. Podrobný popis, jak při vracení postupovat naleznete ZDE.

Zpět na začátek

Brýle

Zde naleznete otázky a odpovědi, které se týkají brýlí a brýlových čoček.

11. Jak nejrychleji vyhledám konkrétní typ brýlí?

Potřebujete rychle vyhledat konkrétní značku, materiál nebo barvu zboží?
Své požadavky jednoduše definujte v levém sloupci v požadované kategorii - hledáte-li např. zrcadlové brýle Ray-Ban, zaškrtněte výrobce brýlí, tvar obruby a typ brýlových skel. Poté se vám zobrazí užší nabídka a vaše hledání bude efektivnější. Čím lépe definujete své požadavky, tím snadnější bude hledání.

12. Z jakého materiálu jsou vyrobené brýlové čočky?

Naše brýlové čočky jsou vyrobené z tvrzeného plastového materiálu se čtyřmi úrovněmi indexu lomu.

13. Co je index lomu a proč jsou na výběr čočky se 4 hodnotami indexu lomu?

Index lomu je vlastnost optického materiálu (brýlové čočky), kterým se šíří světlo. Index lomu reflektuje tloušťkou čoček. Díky čočkám s vysokým indexem lomu nemají lidé s vysokými dioptrickými hodnotami příliš silné brýlové čočky tzv. půllitry. Více o indexu lomu si můžete přečíst ZDE.

14. Jaké povrchové úpravy jsou na brýlových čočkách a kolik stojí?

Naše brýlové čočky mají v základní výbavě UV filtr, Extra tvrzení, Super Clean vrstvu, Hydrofobní vrstvu a Antireflex. Tyto povrchové úpravy jsou tak v základní ceně brýlových čoček a nic se za ně nepřiplácí. Další povrchové úpravy čoček jsou volitelné a cena je vždy uvedena u každé z nich.

15. Jak můžu ještě vylepšit své brýlové čočky?

Mezi velmi oblíbené vylepšení brýlových čoček patří, tentokrát už zpoplatněná, úprava proti modrému světlu. Dále máme v nabídce čočky samozabarvovací, které automaticky reagují a míru světla nebo přímo sluneční čočky. Nakonec máme v nabídce i brýlové čočky pro řidiče, které dokáží eliminovat nepříjemné odlesky či oslepující záření, které je z hlediska silničního provozu velmi rizikové.

16. Jak funguje filtr modrého světla?

Filtr modrého světla (tzv. blue blocker) pomáhá předcházet digitální únavě tím, že eliminuje míru modrého světla, a to zejména z umělých zdrojů (smartpohony, tablety, počítače, televize, zářivky…).

17. Co jsou samozabarvovací brýlové čočky?

Jde o tzv. fotochromatické brýlové čočky, které se zabarvují na základě přímého kontaktu s UV zářením. Reagují na intenzitu světla. Uvnitř v místnosti jsou čiré, jakmile jsou však vystaveny UV záření, zatmaví se. Dostupné jsou v hnědé a šedé barvě..

18. Mohu si objednat brýlové čočky korigující astigmatismus?

Ano, astigmatismus je běžnou refrakční vadou. K jeho korekci je nutné zadat hodnotu dioptrie, cylindru a osy.

19. Co mám dělat, když u brýlových čoček nepotřebuji osu ani cylindr?

Pakliže máte na brýlovém předpisu stanovenou pouze sférickou hodnotu dioptrie, pak zadáte pouze tento údaj. Pole pro cylindr necháte s nulovou hodnotou a v poli pro osu nevyberete žádnou hodnotu.

20. Je možné přebrousit brýlové čočky ze starých brýlí, které jsem si už koupil/-a a dát je do nových obrub?

Toto, bohužel, není možné. Zábrus čoček vždy vychází ze základního tvaru kulaté brýlové čočky. Každá brýlová obruba má jedinečný tvar a přebroušení již jednou zabroušených čoček tak není vhodné a mnohdy ani reálné.

21. Mohu si objednat hotové počítačové brýle proti modrému světlu, nebo musím filtr modrého světla přidat k objednávce běžných brýlí?

Obě varianty jsou možné. Pakliže si nevyberete v naší nabídce hotových počítačových brýlí (bez dioptrie), můžete si vybrat jakékoliv obroučky z naší nabídky. Do této obruby si pak můžete vložit brýlové čočky s nulovou hodnotou dioptrie a s doplňkovou úpravou proti modrému světlu.

22. Mohu použít předpis na kontaktní čočky k objednání brýlí?

Ne. Pokud máte k dispozici pouze údaje pro korekci kontaktními čočkami, je zápis již upravený a není možné zpětně určit brýlové dioptrické hodnoty.

23. Už jsem si objednal/-a dioptrické brýle a myslím, že jsem udělal/-a chybu. Jak mám postupovat?

Jestliže si uvědomíte chybu, neprodleně kontaktujte zákaznický servis. Ovšem v 95 % jdou brýle bezprostředně po zaplacení do výroby. Dodatečné změny tak nemůžeme garantovat.

24. Co je to PD a jak zjistím tuto hodnotu?

PD neboli pupilární distance je údaj, který je důležitý pro výrobu brýlí a slouží ke správné centraci čoček. Uprostřed nosu je pomyslná osa, od které je vzdálenost zornic stanovena. Vzdálenosti zornic mohou být rozdílné, a proto se zadává PD pro pravé i levé oko zvlášť. V případě, že hodnotu PD nebudete znát, lze ji zjistit i dodatečně.
Online měření PD – je dostupné při výběru brýlových čoček během objednávky dioptrických brýlí.
Měření dle pravítka

25. Jak a proč nahrát do mého účtu předpis od očního lékaře?

Do zákaznického účtu si můžete do sekce „Váš předpis a měření“ nahrát fotografii předpisu pro brýle nebo pro kontaktní čočky. Budete mít tak při nákupu své aktuální dioptrické hodnoty stále po ruce. Vše je v klientské zóně velmi přehledné a intuitivní. Nahráním předpisu tak pro vás zadávání dioptrických hodnot končí. Nemusíte se strachovat, jestli jste neuděl/a chybu.
Předpis na brýle však lze nahrát i během objednávání brýlí v kroku č. 2 „Vaše parametry“.

26. Je možné si objednat pouze brýlové čočky (bez obrub)?

Takovou službu, bohužel, nenabízíme.

27. Mohu si objednat pouze obruby a používat je jako módní doplněk?

Teoreticky ano. Brýlové obruby jsou však doučovány s demo skly, která nejsou určená k běžnému nošení. Z hlediska kvality zraku doporučujeme brýlovou obrubu osadit standardními čočkami s hodnotou dioptrie 0,00, které mají hodnotu indexu 1,50.

28. Mohu vám poslat své obruby a nechat si do nich zasadit nové dioptrické čočky?

Ano, tato služba je u nás dostupná. Podrobný popis, jak při výměně brýlových čoček u vašich brýlí postupovat naleznete ZDE. Jakmile obdržíme vaše brýle, pak proces osazení skly trvá 3-7 pracovních dnů.

Zpět na začátek

Sluneční brýle

V této části najdete nejčastěji kladené dotazy týkající slunečních brýlí a jejich vlastností.

29. Mají všechny sluneční brýle UV filtr a jaký je stupeň UV ochrany?

Ano, všechny naše sluneční brýle mají kvalitní UV filtr. Mezi našimi slunečními brýlemi se můžete setkat s kategoriemi UV filtru od 0 do 4. Pro příklad brýle s kategorií 0 propouštějí 80 – 100 % světla a jsou vhodné například do města. Zatímco brýle s kategorií 4 propouštějí pouze 3 – 8 % světla a takové brýle jsou vhodné do extrémních podmínek jako jsou například vrcholky hor.

30. Jaký je rozdíl mezi zrcadlovými a polarizačními brýlemi?

Zrcadlové brýle výrazně snižují únavu a podráždění očí od slunečního záření, a navíc vypadají velmi stylově. Dalo by se říci, že zrcadlové brýle jsou především efektního charakteru. Zatímco brýle s polarizací dokáží výrazně eliminovat nepříjemné odlesky či oslnění, a navíc zajistí kontrastní, ostrý pohled s výraznými barvami. Jak už název brýlí napovídá, brýle polarizují světelné paprsky více si o polarizačních brýlích můžete přečíst ZDE.
Nutno podoktnout, že tyto 2 vlastnosti se vzájemně nevylučují, a tak v našem sortimentu slunečních brýlí naleznete i zrcadlové polarizační brýle.

Zpět na začátek


Kontaktní čočky

Poslední část jsme věnovali otázkám kolem kontaktních čoček a péči, která s nimi souvisí.

31. Chci vyzkoušet kontaktní čočky, ale nevím, jak na to?

Správně by každému uživateli měl před nákupem na internetu čočky aplikovat oční specialista. Brýlové hodnoty je často nutné pro nákup čoček upravit. Oční specialita navíc může dioptrické hodnoty upravit tak, aby korekce zraku kontaktními čočkami byla pro uživatele perfektní. V případě, že se rozhodnete čočky vyzkoušet sami tzv. "na vlastní pěst", mějte prosím na paměti, že na nevhodný výběr čoček není možné uplatnit reklamaci.

32. Krabička obsahuje 6 kusů čoček. Jedná se o 6 párů nebo 6 jednotlivých kusů?

Balení obsahující 6 čoček obsahuje 6 ks jednotlivých čoček.

33. Jaký je rozdíl mezi pravou a levou kontaktní čočkou? Jak si mám zakoupit čočky, když mám na každém oku stejnou dioptrii?

Rozdíl mezi pravou a levou čočkou není. Pokud máte na obou očích stejné dioptrické hodnoty, pak můžete koupit jedno balení se 6 čočkami (3 páry čoček) a při uchovávání nemusíte dávat pozor, do jakého kalíšku čočky uložíte.
Ovšem jestliže máte na každém oku jinou dioptrickou hodnotu, pak je nutné koupit si pro každé oko vlastní krabičku čoček s příslušnými parametry. V takovém případě budete u pouzdra využívat rozlišení kalíšků (nejčastěji R a L). Při každé aplikaci tak budete vědět, která čočka půjde na pravé, a která na levé oko.

34. Co znamená zakřivení (BC) a průměr (DIA)?

Zakřivení neboli BC (base curve) je nejvýznamnějším velikostním parametrem. Údaj sděluje zakřivení zadní plochy kontaktní čočky. Pokud je zakřivení čočky stejné se zakřivením oční rohovky, pak čočka perfektně kopíruje oko a zkrátka dobře sedí. Optika čočky bude na správném místě a korekce zraku bude výborná.
Průměr neboli DIA (diameter) by v ideálním případě měl přesahovat okraj rohovky o 1,00 až 1,50 mm.

35. Jak je možné, že mám u brýlí jiné dioptrie než u čoček?

Korekce zraku se u brýlí a čoček liší. Důvodem je ohnisková vzdálenost, která stojí za korekcí zraku. U brýlí probíhá korekce zraku cca 12 mm před okem (vzdálenost mezi brýlovým sklem a rohovkou), zatímco s kontaktní čočkou probíhá korekce bezprostředně na oku. U krátkozrakosti je nutná úprava dioptrie od hodnoty -3,50 a u dalekozrakosti je nutná úprava dioptrie od hodnoty +3,25. U astigmatismu a presbyopie jsou pak nutné výpočty. Ovšem teoretické výpočty nemusí vždy odpovídat potřebám uživatele, a proto někdy musí oční specialista při aplikaci kontaktních čoček dioptrické hodnoty upravit dle potřeb uživatele. Proto je odborná aplikace čoček tak důležitá.

36. Je těžké kontaktní čočky nasadit a vyjmout?

Na tuto otázku nemůže odpovědět jednoznačně. Obecně to těžké není a s praxí se nasazování a vyjímání čočky stává naprostou banalitou. Ovšem jsou lidé, kteří mají problém dotýkat očního okolí a mají silný reflex mrkání a pro takové lidi to může být opravdu velmi těžké.
O nasazování a vyjímání čočky z oka si více můžete přečíst ZDE.

37. Jakou péči vyžadují kontaktní čočky?

Nošení kontaktních čoček vyžaduje vysokou míry hygieny, které u čoček docílíte pomocí roztoků. Roztoky se dělí na 2 základní skupiny, a to peroxidové a univerzální. Průběh péče se u každé skupiny liší.
Péče o čočky s univerzálními roztoky
Péče o čočky s peroxidovými roztoky

38. Mohu spát s nasazenými kontaktními čočkami?

Toto umožňují jen některé typy silikon-hydrogelových čoček. Spánek v čočkách by navíc uživateli měl vždy schválit oční specialista na základě vyšetření.

39. Mohu kapat oční kapky na nasazené kontaktní čočky?

Některé kapky ano. Informaci o možnosti aplikace očních kapek na nasazené kontaktní čočky vždy naleznete v tabulce vlastností na stránce každých očních kapek.

40. Jak poznám, že je kontaktní čočka ve správné poloze a není obrácená naruby?

Před každým nasazením čočky byste se měli ujistit, jestli je čočka ve správné poloze. Některé čočky mají indikátor rubu a líce (např. drobné číslice 123). U čoček bez indikátoru je nutné prohlédnout tvar čočky. Jestliže je čočka obrácená, směřují její okraje ven a tvarem připomíná talíř. Ilustrační obrázek naleznete v článku Nasazení a vyjmutí kontaktní čočky.

41. Nosím čočky už 10 let, je možné, že dlouhodobé nošení čoček může mít negativní vliv na oči?

Jestliže dodržujete správné postupy a hygienu při manipulaci s čočkami, pak je nošení čoček i z dlouhodobého hlediska bezpečné. Dosud žádná studie neprokázala, že by nošení kontaktních čoček mělo negativní dopady na zdraví očí. Ovšem je prokazatelné, že kontaktní čočka mechanicky zatěžuje oko a může mít vliv na slzný film. Při destabilizaci či narušení slzného filmu je důležité situaci řešit. Z tohoto důvodu je důležitá prevence a pravidelné kontroly u očního specialisty.

42. Mohu se s kontaktními čočkami sprchovat, chodit do bazénu, sauny?

Jakýkoli přímý kontakt s vodou může kontaktní čočky z oka snadno vyplavit. Je potřeba mít při oplachování hlavy zavřené oči a v bazénu používat plavecké brýle. V ideálním případě používat pro tyto kratochvíle jednodenní kontaktní čočky. Nicméně i přesto je dobré se jakémukoli kontaktu čočky s vodou vyhnout.

43. Mají barevné čočky vliv na zrak?

Částečně ano, a to zejména crazy čočky s perfektním krycím efektem. Zornička totiž přirozeně reaguje na intenzitu světla (roztahováním či stahováním). Prostor pro zorničku je však u barevné čočky pevně daný. Při nižším osvětlení se zornička přirozeně roztahuje, a právě v tomto okamžiku může být periferní vidění omezeno barevným efektem čočky. Dále se tento stav může projevit u osob, jejichž velikostní parametry oka neodpovídají velikostním parametrům barevné čočky. V takovém případě není čočka správně vycentrována a barevný efekt tak může částečně překrývat zorničku.

44. Co znamená N a D parametr u multifokálních čoček?

Písmena D a N souvisejí s dominancí očí. Některé multifokální čočky dominanci očí rozlišují a je tomu i přizpůsobena optika čoček. Čočka s označením D je určena pro dominantní oko a čočka s označením N je určena pro nedominantní oko. Dominanci očí vždy stanový oční specialista pomocí jednoduchého binokulárního testu při odborné aplikaci čoček.

45. Můžu si určit dominantní a nedominantní oko sám?

Ano, binokulární test není těžký. Najděte si v prostoru pevný bod (hodiny, květina, obraz atp.) vzdálený cca 2 – 3 metry. Natáhněte před sebe ruce a dlaně přeložte přes sebe tak, aby mezi palci a ukazováčky vznikl otvor široký cca 3 – 4 cm. Vzniklým otvorem vyhledejte bod. Nyní zavřete jedno a poté druhé oko. Oko, u kterého zůstane bod v otvoru je dominantním okem. Oko, u kterého bod „uskočí“ ze zorného pole otvoru je pak okem nedominantním.

46. Musím nasadit torickou (astigmatickou) čočku ve správné poloze? Je tam nějaká značka?

Torické čočky mají na pozici 6. hodiny nepatrnou značku (svislou čárku). Před aplikací si čočku srovnejte tak, aby značka byla na správném místě. Čočka se tak na oku usadí rychleji. Pokud čočku aplikujete v nesprávné poloze, čočka se zhruba za 15 minut sama stočí do správné pozice. Po tento čas může být korekce zraku nekomfortní.

Zpět na začátek

Často skloňovaná témata máme zpracovaná i do informativních článků, kde je daná problematika přehledně zpracována v širších souvislostech. Jestliže však nenajdete odpovědi na vaše otázky, neváhejte se na nás obrátit, rádi vám pomůžeme.